torsdag 24 maj 2018

A Court of Frost and Starlight, Sarah J. Maas

Titel: A Court of Frost and Starlight
Originaltitel: A Court of Frost and Starlight
Serie: A Court of Thorns and Roses 3,1
Författare: Sarah J Maas
Utgivningsår: 2018
Förlag: Recorded Books
Sidor/tid: 6 timmar 24 minuter
Genre: ungdom, fantasy
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Amanda Leigh Cobb

Handling:
Feyre, Rhys and their companions are still busy rebuilding the Night Court and the vastly changed world beyond. But Winter Solstice is finally near, and with it a hard-earned reprieve. Yet even the festive atmosphere can't keep the shadows of the past from looming. As Feyre navigates her first Winter Solstice as High Lady, she finds that those dearest to her have more wounds than she anticipated - scars that will have a far-reaching impact on the future of their court.

Mina tankar:
Sarah J Maas är en av de författare jag nästan slukar allt som hon skriver. Det är ofta full fart, har spännande karaktärer och är enormt beroendeframkallande. När denna då kommer ut som något litet mellanspel i en av hennes serier, eller mellan två olika serier eller vad det nu är, tog jag tag i den med en gång.
När jag läser Maas böcker så har jag ju vant mig vid böcker med action och fullt ös från början till slut. När man då får en bok i händerna som i stort sett handlar om den grå vardagen, då blir man lite besviken. Så många andra före mig har redan beskrivit det bättre än vad jag kan. Boken är inte dålig på något sätt, den handlar om karaktärer jag gillar, men ändå blir det inte riktigt bra. För mig känns boken lite meningslös. Den ger mig inget nytt egentligen. De försöker läka sig själva och staden efter kriget samtidigt som de laddar för vintersolståndet som är en högtid liknande julen. Däremellan kommer lite heta möten mellan Feyra och Rhysand, vilka mest känns obekväma att läsa om. 

Jag vet inte... Jag hade nog hoppats på lite mer.

A Court of Frost and Starlight är en snygg bok men utan det beroendeframkallande innehåll som Maas böcker brukar ha. Inte dålig, men heller inte bra.

Betyg: 3/5



Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com

1 kommentar: