torsdag 18 november 2021

The Kind Worth Killing, Peter Swanson

Titel
: The Kind Worth Killing
Serie: -
Författare: Peter Swanson
Utgivningsår: 2015
Förlag: HarperAudio
Sidor/tid: 10 timmar 17 minuter
Genre: Psykologisk Thriller
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Keith Szarabajka, Johnny Heller, Karen White, Kathleen Early

Handling:
In a tantalizing set-up reminiscent of Patricia Highsmith’s classic Strangers on a Train… On a night flight from London to Boston, Ted Severson meets the stunning and mysterious Lily Kintner. Sharing one too many martinis, the strangers begin to play a game of truth, revealing very intimate details about themselves. Ted talks about his marriage that’s going stale and his wife Miranda, who he’s sure is cheating on him. Ted and his wife were a mismatch from the start—he the rich businessman, she the artistic free spirit—a contrast that once inflamed their passion, but has now become a cliché.

But their game turns a little darker when Ted jokes that he could kill Miranda for what she’s done. Lily, without missing a beat, says calmly, “I’d like to help.” After all, some people are the kind worth killing, like a lying, stinking, cheating spouse. . . 

Back in Boston, Ted and Lily’s twisted bond grows stronger as they begin to plot Miranda's demise. But there are a few things about Lily’s past that she hasn’t shared with Ted, namely her experience in the art and craft of murder, a journey that began in her very precocious youth.

Suddenly these co-conspirators are embroiled in a chilling game of cat-and-mouse, one they both cannot survive . . . with a shrewd and very determined detective on their tail.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag har egentligen inte så mycket att säga om den här boken. Om man skall se nämna något positivt så var den här boken lite spännande med en del oväntade vändningar och var så där lite lagom orealistisk. Det jag däremot hade det svårt med var all sex och otrohet som översvämmade boken. 

Jag funderade flera gånger på att ge upp boken och borde också ha gjort det då den fick in mig i en lässvacka, men då brukade det komma en spännande vändning som jag blev nyfiken på. 

Något som störde mig när jag läste var också författarens sätt att beskriva kvinnorna i boken. Det var mycket av kvinnors långa ben och rundade bröst. Beskrevs männen på samma sätt? Inte vad jag tänkte på iallafall. 

Slutet av boken blev dessutom alldeles för öppet för min smak. 

Så på det hela fanns det en ganska spännande historia som glimtade till bland sexism, otrohetshistorier och annat irriterande. Det här tyckte jag inte om att läsa. Jag borde avslutat läsningen innan boken tog slut. Jag kommer troligtvis inte läsa något mer av denna författaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar