måndag 12 oktober 2020

Nyfiken på...

 På Facebook är jag med i en grupp som heter "Snacka om Ljudböcker". Jag är inte särskilt aktiv på Facebook, utan tittar bara in då och då. Men alldeles nyligen när jag var inne där, råkade jag se någon som skriver att de lyssnat på den roligaste boken på länge och att behöver man gapskratta, skall man välja denna boken. 

Klart man blir nyfiken. Jag behöver en bok att skratta till. Boken heter "Det här kommer göra ont" av Adam Kay. En bok av en läkare om att vara läkare. Inte riktigt den typ av bok jag brukar läsa, men mitt intresse är triggat, och denna hamnar rätt in på Novembers TBR. 


"När Adam Kay som nybakad läkare tillträder sin AT-tjänst i London börjar ett minst sagt utmanade yrkesliv. 97-timmarsveckor, beslut på liv och död, en ständig ström av kroppsvätskor och sämre betalt än parkeringsmätaren utanför sjukhuset. Det här kommer att göra ont består av hans dagboksanteckningar, hisnande bakom-kulisserna-vittnesmål som får läsare att ömsom skratta, ömsom gråta. Här finns hysteriskt roliga reflektioner, märkliga patientfall, hjärtskärande öden och oroväckande många främmande föremål på fel ställen."

2 kommentarer:

  1. Har också hört att den ska vara riktig rolig och har den oläst i hyllan. Ser fram emot att plocka upp den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Hoppas den håller för förväntningarna :)

      Radera