lördag 2 november 2019

Sammanfattning Oktober



Lästa böcker i Oktober:  6 st.
  • Vow of Thieves, Mary E Pearson 3/5
  • Snö och Aska, Diana Gabaldon 3,5/5
  • Helena, Josephine Angelini 3/5
  • Romaner för dig som har bråttom, Henrik Lange 3/5
  • Räddaren i nöden, J.D. Salinger 3/5
  • Som ett eko, Diana Gabaldon 2,5/5

Genomsnittligt betyg: 3

    Månadens utmaningsböcker:
    • Kaosutmaningen: 1/35 (20) Totalt: 17/35
    • Omläsningsutmaning:  1/10 Totalt 14/10
    • Klassikerutmaning: 1/10 Totalt 7/10
    • Hyllvärmare: 4 st Totalt: 9/10
    • Goodreadsutmaning: 58/52 

    Ljudböcker:  2 st
    Nya författare (för mig):  2 st
    Påbörjade serier: 1 st
    Avslutade serier:  1 st
    Månadens bästa Roman: Vow of Thieves, Mary E Pearson
    Månadens överraskning: Som ett eko, Diana Gabaldon
    Månadens äventyr: Vow of Thieves, Mary E Pearson

    Mina tankar om...
    Två rejäla tegelstenar av Diana Gabaldon blev plöjde den här månaden. Till på köpet var de två hyllvärmare, sen lyckades jag klämma in två hyllvärmare till, varav en klassiker. Så här många utmaningsböcker var det länge sedan jag lyckades bocka av. Känner mig rätt nöjd. Trots att det inte var några direkta höjdarnöcker denna månaden är jag ändå rätt så nöjd med dem.  Den jag blev mest besviken på var Som ett eko som inte kändes riktigt genomarbetad. Ganska lyckad månad ändå känner jag.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar