måndag 9 september 2019

A Darker Shade of Magic, V. E Schwab

Titel: A Darker Shade of Magic
Originaltitel: A Darker Shade of Magic
Serie: Shades of Magic #1
Författare: V.E Schwab
Utgivningsår: 2015
Förlag: Titan Books
Sidor/tid: 386 sidor
Genre: Fantasy, ungdom
Språk: Engelska


Handling:
STEP INTO A UNIVERSE OF DARING ADVENTURE, THRILLING POWER, AND MULTIPLE LONDONS.

Kell is one of the last Travelers-magicians with a rare, coveted ability to travel between parallel universes, connected by one magical city.

There's Grey London, dirty and boring, without any magic, and with one mad king-George III. Red London, where life and magic are revered-and where Kell was raised alongside Rhys Maresh, the rougish heir to a flourishing empire. White London-a place where people fight to control magic, and the magic fights back, draining the city to its very bones. And once upon a time, there was Black London. But no one speaks of that now.

Officially, Kell is the Red Traveler, ambassador of the Maresh empire, carrying the monthly correspondences between the royals of each London. Unofficially, Kell is a smuggler, servicing people willing to pay for even the smallest glimpses of a world they'll never see. It's a defiant hobby with dangerous consequences, which Kell is now seeing firsthand.

Fleeing into Grey London, Kell runs into Delilah Bard, a cut-purse with lofty aspirations. She first robs him, then saves him from a deadly enemy, and finally forces Kell to spirit her to another world for a proper adventure.

Now perilous magic is afoot, and treachery lurks at every turn. To save all of the worlds, they'll first need to stay alive.

Mina tankar:
Alltså... Det här borde vara en bok som fångar mig, som sveper med mig till en annan värld och suger upp mig i sin handling. Men... Jag är hemskt ledsen, det gör den inte. För mig har det gått otroligt trögt att läsa denna och den har haft svårt att hålla mitt intresse. Varför? Ja du, det undrar jag också. Jag har ingen vettig förklaring på det, alls. Det händer saker, det är spännande, det är intriger, rätt intressanta karaktärer och en kul idé till historien, men nej, det är inte för mig. Iallafall inte just nu. Läsningen har dragit ut på tiden och jag har flera gånger funderat på att bara ge upp, men tänkt att, bara jag ger den en chans till...

Men jag får helt kort bara konstatera att detta är inte för mig även om jag inte kan förklara varför. Jag kommer heller inte att fortsätta med serien.

A Darker Shade of Magic gick trögt att läsa trots en bra historia och spännande karaktärer.

Betyg: 2/5




Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar