söndag 1 juli 2018

Sammanfattning Juni




Lästa böcker i Juni: 12 st.

Genomsnittligt betyg: 4,17

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva: 1/12 Totalt: 11/12
  • Kaosutmaningen: 1/35 (20) Totalt: 28/35 klar
  • Lyssningsutmaning: 1/12 (6) Totalt: 3/12
  • 6 klassiker på 6 månader: 1/6 Totalt 6/6 klar + börjar på ny
  • Hyllvärmare: 1/6 Totalt: 4/5
  • Goodreadsutmaning: 60/52 klar
Ljudböcker:  9 st
Nya författare (för mig): 2 st
Påbörjade serier:  2 st
Avslutade serier:  1 st
Månadens bästa Roman: Batman Nightwalker
Månadens överraskning: Tove Janssons böcker
Månadens karaktär: Muminmamman
Månadens romans: Veronica Mars & Logan
Månadens vänskap: Sofia och farmor (Sommarboken)
Månadens äventyr: Red Sister

Mina tankar:
Så otroligt många bra böcker jag har läst denna månaden. Tove Janssons böcker har tagit mig med storm. Hennes karaktärer är underbara och beroendeframkallande. Mark Lastens verkar kunna skriva fantastiska fantasyböcker så hans böcker vill jag också ha mer av, lite tyngre än Muminböckerna dock.

Flera utmaningar är klara och klassikerna ingen gav så mycket att jag hoppar på ett halvår till. Goodreadsmålet är överskrider med råge, så det satte jag nog lite lågt. Men till mitt försvar trodde jag att det skulle bli mycket tunga och tjocka fantasyböcker i år, men det har blivit en del serier och barnböcker som är betydligt kortare och då går de ju också snabbare att ta sig igenom.

Allt som allt har det varit en ovanligt bra läsmånad och ett bra läs-halvår. Hoppas på fler bra läsupplevelser nu när semestern nalkas. Ha en bra sommar, tar snart lov från bloggen några veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar