onsdag 24 juni 2015

Alphabookstag

Jag läste på ewelinasbokblogg om Alphabooktag och blev lite sugen på att ge den ett försök... Den går ut på att man listar de bästa böckerna man läst efter alfabetet.

A: Anna och den franska kyssen, Stephanie Perkins

B: Belle, Lesley Pearse

C: Clockwork Princess, Cassandra Clare

D: Delirium, Lauren Oliver

E: Enklav, Ann Aguirre

F: Främlingen, Diana Gabaldon

G: Gregor från ovanjord, Suzanne Collins

H: Hobbit, J.R.R. Tolkien

I: I've got your number, Sophie Kinsella

J: Järn prinsessan Julie Kagawa

K: Kaffe med rån, Catharina Ingelman-Sundberg

L: Lock & Key, Sarah Dessen

M: Marsrevolutionen, Anders Reinfeldt

N: New moon, Stephan Meyer

O: Obsidian, Jennifer L. Armentrout

P: Percey Jackson - Född till hjälte, Rick Riordan

Q: ???

R: Rubinröd, Kerstin För

S: Starcrossed - Helena, Josephine Angelini

T: Throne of glass, Sarah J. Maas

U: Untold, Sarah Rees Brennan

V: Veronica Mars - the thousand dollar tan line, Rob Thomas & Jennifer Graham

X: ???
Y: ???
Z: ???
Å: ???

Ä: Äkta vara, Mats-Eric Nilsson

Ö: ???

Tur att jag har nedskrivet vad jag läst det senaste, det här var mycket svårare än jag trodde. Men roligt, så pröva gärna!
Undra vad det finns för böcker på bokstäverna jag inte hittade någon bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar