söndag 29 december 2019

Hästen och hans pojke, C.S Lewis

Titel: Hästen och hans pojke
Originaltitel: the Horse and his Boy
Serie: Narnia #3
Författare: C.S Lewis
Utgivningsår: 1954
Förlag: Bonnier Audio
Sidor/tid: 5 timmar 7 minuter
Genre: Fantasy, Barn
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Torsten Wahlund

Handling:
Hästen och hans pojke är berättelsen om något som tilldrog sig i Narnia och Calormen och länderna däremellan, då Peter den Store härskade i Narnia. Det mäktiga och grymma kejsardömet Calormen hotar att uppsluka sina grannländer. Ska hästen Bri och pojken Shasta, lyckas fly och varna kung Peter och hans syskon i tid?

Mina tankar:
Den här berättelsen kände jag inte igen. Har jag inte läst den? Har ägt hela serien sen urminnes tider, men inte läst alla? Eller är jag bara glömsk? Oavsett, var det en spännande historia och uppslukande. Kul att ha läst och den ger en bredare bild av Narnia och länderna runt omkring än det som man sett på filmerna, som jag däremot är säker på att jag sett. 

Hästen och hans pojke var spännande och aktionfylld. 

Betyg: 4/5




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar