lördag 13 april 2019

Jag behöver en paus...

Just nu är det väldigt lite uppdateringar här på bloggen, jag läser inte heller så mycket. Anledningen?

Jag jobbar som förskollärare, vilket kan vara ett fantastiskt jobb med underbara barn. Men det är också ett ENORMT krävande jobb under de omständigheter som råder i förskolan just nu. Bara känslan att inte räcka till för de barn man har ansvar för under dagen kan sänka den bäste. Det finns också väldigt mycket krav och mål som skall hanteras och uppnås osv...

Detta älskade yrke har redan fällt mig två gånger då jag fått vara sjukskriven för utmattningsyndrom (utbränd), efter det finns inte reservdepåerna av energi längre och det blir ännu tuffare att hantera stress. För att undvika att köra mig själv i botten igen med alla hälsotillstånd som följer med har jag sagt upp mig och skall bli hemmafru ett tag. Hoppa av ekorrhjulet helt enkelt. Nu är jag så privilegierad att det fungerar i min familj, bara man tänker efter lite kring utgifterna, och jag är så tacksam för det.

För just nu känns det som en evighet de där tre månader som är kvar till avslutad anställning eftersom symtomen tyder på att det varit för mycket ett tag igen. Därför drar jag ner på allt som inte är ett måste, så att jag förhoppningsvis fortfarande står på benen när semestern kommer och min tid som hemmafru börjar.

Därav få uppdateringar och få lästa böcker, just nu...

1 kommentar:

  1. Viktigast att ta hand om sig själv! Hoppas du mår bättre snart <3

    SvaraRadera