måndag 1 april 2024

Sammanfattning Mars


Lästa böcker i Mars:  6 st. 1 DNF

  • Burn for me, Ilona Andrews 🤓
  • Expeditionen - min kärlekshistoria, Bea Uusma 😨📖
  • The Women, Kristina Hannah 🆕
  • Andnöd, Amy McCulloch 🆕
  • Bridget Jones dagbok, Helen Fielding DNF🎧
  • Sju kvadrat med lås, Jussi Adler-Olsen 📚
  • Mitt namn är Firekeeper, Angeline Boulley 🤓
😨 Utmana mig själv: 2 st + (1DNF)/12
📖 Från bokhyllan: 5 st /12
🎧 Länge i Ljudbokshyllan: 1st +(2 DNF) st /12
🆕 Relativt ny bok: 6 st /12
📚 Serie jag följer: 4 st /12
🔖 Bokreabok: 1 st /12
🤓 Övrigt: 4 st /12

Goodreadsutmaning: 19+( 3DNF)/52 
Kaosutmaningen:  18/20

Tid lyssnat: 74 timmar 30 minuter
Sidor läst: 313 sidor

Kommentar:
Ärligt talat är jag överraskad över hur många bra böcker jag läst denna månad, det känns som det var längesedan jag kunde säga det.

Men det fanns de böcker som inte var riktigt lika bra också. Burn for me var lättlyssnad men också lättglömd. Det handlade om en familj som har en privatdetektivsfirma i en stad där familjenamn och familjekrafter är viktiga. Det är en serie och jag vet fortfarande inte om jag var tillräckligt intresserad för att fortsätta.

Expeditionen - min kärlekshistoria var en intressant bok om en kvinnas stora intresse av en svensk expedition som gick snett när de skulle till Nordpolen. De dog och ingen vet exakt varför. Riktigt spännande och kul att läsa om.

Kristin Hannah är en riktigt favoritförfattare. Jag har verkligen gillat alla hennes böcker jag läst. Även så denna nya bok The Women som handlar om en kvinna som tar värvning som sjuksköterska i Vietnamnkriget. Oerhört känslosam, gripande och spännande.

En annan spännande bok var Andnöd. Den handlar också om en kvinna som åker långt hemifrån. Den här kvinnan har kommit med ett team som skall följa en känd klättrare upp för ett av Nepals höga toppar. Men flera dödsfall på berget ger det hela en extra spänning.

En bok som jag inte klarade att komma igenom var Bridget Jones Dagbok. Den passade inte mig alls.

Sista boken om avdelning Q var en riktigt bra avslutning. Sju kvadrat med lås var spännande och intensiv.

Sedan började jag lyssna på en bok som verkligen överraskade mig. Mitt namn är Firekeeper var mycket bättre än jag hade kunnat föreställa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar