söndag 1 maj 2022

Sammanfattning April


Lästa böcker i April: 6 st. 

  • Neverworld, Marisha Pessl
  • Insurgent, Veronica Roth (omläsning)
  • Belles Löfte, Lesley Pearse (omläsning)
  • Eliza och hennes monster, Francesca Zappia
  • En överlevare, Lesley Pearse
  • Allegiant, Veronica Roth (omläsning)
Goodreadsutmaning: 25/52 
Tid lyssnat: 59 h 57 min
Sidor läst: 671

Månadens tema
📚 Bokreaböcker 📚
  • Tusenårsriket, Tonny Gulløv
  • Neverworld, Marisha Pessl
  • Eliza och hennes monster, Francesca Zappia
  • Amy Snow, Tracy Rees
Kommentar:
Först och främst bestämde jag mig för att spara Amy Snowboken tills jag har semester och kan ligga och läsa oavbrutet, för att jag tror att det är en perfekt bok för det. Men annars har jag ju läst alla bokreaböcker jag köpte i år.

Neverwold var upplagd på ett spännande sätt och var lika delar Sci-fi som mysterie och var väldigt underhållande, på ett mörkt sätt, att läsa. Det är nog ingen bok jag kommer komma ihåg, men den gav ändå något under tiden jag läste den.

Omläsningarna av Belles löfte och Insurgent var riktigt roliga och jag kom ihåg varför jag har gillat dem och varför de fastnat hos mig.

En riktigt gullig bok var Eliza och hennes monster, jag kan förstå hypen som var kring boken när den kom ut. Ångest, utanförskap, osäkerhet blandas med vänskap kärlek och kreativitet. 

Den sista boken i trilogin Belle, En överlevare, handlade om Belles dotter och var en  bok om att växa och bli vuxen. Jag blev precis som i tidigare böcker engagerad i karaktärerna och jag slukade boken.

Lite lustigt är det att jag när jag läste Allegiant blev så otroligt besviken att jag vägrat ta i boken med tång sedan dess. Nu läste jag om den trots min motvilja och tyckte inte alls den var lika dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar