söndag 1 november 2020

Vargasommar, Hans Rosenfeldt

 

Titel
: Vargasommar
Originaltitel: Vargasommar
Serie: Haparanda #1
Författare: Hans Rosenfeldt
Utgivningsår: 2020
Förlag: Norstedts
Sidor/tid: 12 timmar 22 minuter
Genre: Kriminalroman
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Lo Kauppi

Handling:
En död varg. En blodig gänguppgörelse. En kvinnlig lönnmördare. På ett par dygn vänds tillvaron upp och ner i Haparanda och polisen Hannah Wester förstår att detta inte blir en sommar som alla andra.

En varg hittas med rester av en människa i magen. Den avlidne tycks ha överlevt en blodig massaker i Finland. Hur och varför hamnade han i skogen utanför Haparanda? Polisen måste vända på alla stenar för att ta reda på vad som hänt. Tiden är knapp, det finns andra som är minst lika intresserade. Som ryska Katja.

Plötsligt blir den lilla gränsstaden platsen för en kedja av brutala händelser som är värre än något Hannah Wester och de andra vid Haparandapolisen kunnat föreställa sig.

Mina åsikter:
Uppläsare: 1/5
Karaktärer: 3/5
Handling: 3/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 2/5
Mitt nöje: 2/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag kan tycka det är lite tråkigt när man vill älska en bok. Den är snygg, men vet att författaren har gjort ett bra jobb, innehållet är spännande, alla faktorer för kärlek finns egentligen. Men kemin finns inte, man klickar liksom inte och det som skulle bli en kul resa, känns mer som en måndag på jobbet. 

Jag vet inte riktigt vad det är som gör att vi inte får kontakt, men så är fallet här. Jag bryr mig inte om karaktärerna. Jag blir inte så intresserad av handlingen, inte förrän precis i slutet, då  det känns som det tänder till lite, men sedan är ju boken slut. Nästa bok kan kanske bli det jag hoppades på att denna bok skulle vara.

Måste bara snabbt kommentera inläsaren. Jag höll på att ge upp i början, då inläsaren inte alls fungerade för mig, det gick så långsamt att jag tappade tråden. Men drog jag upp tempot till 1.4 gick det betydligt bättre och blev riktigt bra. 

 ⭐⭐⭐

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar