måndag 1 maj 2017

Sammanfattning April


Lästa böcker i April: 10 st
Antal lästa sidor:  1086
Tid jag lyssnat:  132 timmar 13 min

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva: 0 st

Totalt avklarade i år: 7 st
  • Kaosutmaningen: 2 st
  • 6. En bok från Amerika. Breaking Dawn Stephenie Meyer
  • 25. En bok för barn. En olustig början Lemony Snicket
Totalt avklarade i år: 21 st. Avklarad √ (fortsätter dock att pricka av om möjlighet finns!)

Påbörjade serier:
  • Syskonen Baudelaires olycksaliga liv
  • Markus av Trolyrien
Avslutade serier:
  • Twilight (omläsning)
  • Harry Potter 
Månadens bästa bok:
Jag fuskar och säger en hel serie, Harry Potter. Eftersom jag lyssnat på dem efter varandra har jag svårt att särskilja vilken som var bättre än någon annan. Men måste återigen påpeka hur bra Stephen Fry gör jobbet som inläsare av böckerna.

Månadens överraskning:
En olustig början av Lemony Snicket, var lite så där eländigt och deprimerat underhållande. Lyssnade på den ihop med barnen och kommer fortsätta att göra så under tex sommarens bilresor och liknande.

Mina tankar:
Det har varit en omläsningens månad, vilket innebär att det inte blivit så många överraskningar, utan mer kära återseenden. Det är så skönt att läsa om böcker man älskar och jag har fler böcker i bokhyllan som jag är sugen på att läsa om, så detta kanske blir omläsningens år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar