lördag 21 februari 2015

Outtalat, Sarah Rees Brennan

I mitt Lux-tomrum åkte jag ner till biblioteket för att omge mig med lite böcker. Gick omkring bland hyllorna för att se om det fanns något som lockade. Ett rött vackert bokomslag lockade. Boken såg helt ny ut. Det visade sig vara Outtalat av Sarah Rees Brennan.
Jag har blivit rekommenderad att läsa böcker av henne av en vän. Sagt och gjort, jag lånade boken, satte mig under kvällen ner och läste och OJ!!!
Jag läste hela kvällen, stor del av natten och idag läste jag ut den.
Vad är det med böcker om badboys och komplicerade relationer som gör att det är så underhållande? Bokens huvudperson är Kami, hon är 17 år och betraktas som lite konstig. Hon pratar nämligen med en röst i huvudet. En kille för att vara exakt, Jared. Alla säger hon har en låtsaskompis och är lite galen. Men det visar sig att Jared finns på riktigt och de möts. Vilket möte!!!
Nu måste jag ju läsa de andra två böckerna i trilogin också och det är snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar