torsdag 11 augusti 2022

Kär i Karriären, Christina Lauren

Titel
: Kär i karriären
Serie: -
Författare: Christina Lauren
Utgivningsår: 2017
Förlag: Lovereads
Sidor/tid: 395 sidor
Genre: Romance
Språk: Svenska


Handling:
Evie är 33 år och filmagent. Vid drinkbordet på en Halloweenfest hos gemensamma kompisar möter hon Carter. De är festens enda singlar. Evie är utklädd till Hermione. Carter är utklädd till Harry Potter.

Carter arbetar även han som agent. De klickar direkt. Men alla vet att det dummaste man kan göra i änglarnas stad är att dejta en annan agent. Eller? För Evie och Carter är attraktionen helt enkelt starkare än förnuftet.

Dagen efter deras första dejt får de reda på att deras firmor slagits samman och att det bara finns plats för en av dem. Istället för en rosaskimrande romans mellan Evie och Carter, bryter ett regelrätt krig ut.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag undrar om detta inte var den sista Christina Lauren-boken jag läste. Den här hade sina kvaliteter och var lite rolig emellanåt. Men jag är mer typen som gillar de lite mer konservativa kärlekshistorierna, där man låter kemin byggas upp mellan karaktärerna under ett bra tag och framförallt(!) vill jag inte ha detaljerat de mer privata detaljerna av ett förhållande. Christina Lauren jobbar inte så, de är mer pang på rödbetan och överbeskriver "sängkammarscenerna". 

Nej, jag vill inte ha sexfyllda romanceböcker. Jag vill ha kemi och långsamma förhållanden där fokus är relationen inte sexet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar